fredag 30 oktober 2009

Vastapuristettua pokkanaa Huh?


Jag undrar när de nypressade morötterna slutar att vara nypressade.Det skulle finnas etikett text som raderade sig själv efter något dygn.(Ny) i nypressade skulle i lagom takt tona bort och bara bli pressade efter ett dygn eller så.Eller varför inte efter utgånget datum bara bli Hults Press Rötter för då behöver man ju bara se på etiketten hur färsk den är istället för att leta efter ett litet datum,bra för synsvaga och halvdumma som jag.

Vitlöken ovan är bara med för att bevisa att den är nyttig i måttliga mängder.

En sak som jag tänkte på igår när det stockade sig på E4:an mellan Husköping och Jönskvarna var att varför rusningstrafik står stilla.Rusningstrafik skulle vara ett lika illa val som jätte-liten i beskrivningssyfte.

Jag borde fått en fribiljett till himlen med syndar-rabatt igår när jag släppte över smålands långsamaste gatupasserare.Jag hann skicka 3 sms innan hans bakre hjul på rollatorn passerat den andra vita markeringen på övergångstället,det kändes som min bil var lika bred som ölandsbron.Fribiljetten för jag släppte över mannen ,och syndar-rabatt för cyklisten som kom efter, vars framhjul fick låsa sig med en förmodlig ram och pung kontakt som förmodligen gav vedebörande en stämma likvärdig Eric Gadd..




Inga kommentarer: