lördag 21 november 2009

Vitlökspulver

Omg,I have never been so tempted to kill someone..Don´t misunderstand me..it was just fiction..my simple mind drove me away..Let me tell ya..I made a pizza with all of it on and ate it with friends and company,it was just like normal..then suddenly someone said.."hey (ste)--try this on..Im not a coward so i did..and ..after that experience i´m fricking caught..I´m stucked with this white powder..cannot exclude it on anything i eat..exceptions are deserts including to much garlic..NOOOO,..I SAID IT...ya i admit..i´m addicted ..i cannot eat a meal without garlic powder so what?...And i said those words just when an old buddie passed me..he turned and said: oh someone has been in Paris?..hmm..I said:..No but i´m blogging on blogger and i´m not sure how the hell this will end if i don´t kill ya ..heheh..weee..Nä allvarlig talat och på svenska.Vitlökspulver ÄR beroendeframkallande.--Jag kan dra ett exempel just idag.Jag hade en bit kall hemlagad pizza som fortfarande låg kvar på plåten efter en timma bland mer eller mindre homosapien liknande varelser.Jag gick fram till plåten..den låg där..champinjoner,lök,skinka,tjockt med ost. Jämte plåten stod pulvret...Jag tog en bit av pizzan och tittade på burken mens jag åt.En lite skvätt kan piffa upp tänkte jag. Jag hällde på ett snötäcke och tog en tugga.

Carl-Jan hade inte hittat mer nyanserande liknelser min käft detta ögonblick Frittes 5 solar hade krävt en till..Om en åsna hade stått och oavbrutet sparkat mig på pungen i 20 minuter hade jag aldrig slutat njuta...Vad hände?..detta pulver gav en ny dimension på det man stoppade i brödklykan..Jag stod där i köket och det kändes som ögonen var som på en hammarhaj..Ingen skulle kunna skilja mig från denna pizzabit med det magiska pulvret.

Då kom min(fd) kompis in i köket och som med en sengångares långa klor blandat med vargens skarpa käft-tänder tog han med ett kvickt grepp den sista ,av mig kryddade biten..Jag gapade och så gjorde han,skillnaden var att han stängde munnen en ggn i sekunden medans min käft var som ingångshålet på ett vildsvin skjutet med ett granatgevär.Om jag bara varit en sekund snabbare hade jag fått min vitlökspulverkryddadepizzabit,och hade han bara varit en sekund långsamare hade han sluppit ett blått öga...hehe nä jag gör inte ens flugor förnär..skojar bara.I wouldn´t stabb a friend,noway José..for a pizza slize?. no no.no eh..hm..or would i?...GARLIC POW(D)ER!!


Inga kommentarer: